Na dedine

Po príchode z Chorvátska nás zaskočila zima. Doma som chodila v papučiach- čo nechodím ani v zime a triasla sa od zimy. Prehodila som si tašku a ľahké sukne a tielka som nahradila turistickými nohavicami a svetrami. Vyrážali sme na sever Oravy, do dedinky Rabčice. Bývali sme na malom salaši, v peknej drevenici a čakal nás predĺžený víkend na dedine. Príroda tam bola nádherná. Neskorý august, dozreté obilie, žatva, oranie zemiakov. Vyšlo nám aj počasie, a celý čas krásne svietilo slnko. Boli sme na pešej prechádzke v Hviezdoslavovej hájovni, ktorá mala trvať hodinu a trvala 2 a pol. V hájovni som už síce bola, ale veľmi sa mi tam páčili červené muškáty na oknách, slnečnice pri plote a pekný trávnik. Ak ste tam ešte neboli, určite to stojí za to, pozrieť si to. Zbierali sme huby a na ďalší deň si navarili takú kopu praženice, že bolo dosť aj pre 13 ľudí. Na večeru nám navarili chutné buchty na pare s čučoriedkami, takže sme sa oblizovali až za ušami :) Na ďalší deň sme navštívili skanzen vo Vychylovke a previezli sa parným vlakom a v nedeľu sme išli loďou na Slanický ostrov. Na rozlúčku nás čakal parádny guláš. Domáci chovali ovce, a tak sme okrem domácich bryndzových halušiek ochutnali aj dobrý syr či žinčicu.

















Bolo to pekné ukončenie prázdnin a teraz mi už zostáva len dobaliť knihy. Ako tak pozerám z okna, zasvietilo slnko. Ako keby mi chcelo povedať, že neboj sa, aj september je super. A ja tomu slnku verím, a zotieram poslednú slzu za týmto nádherným letom :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára